zaterdag 25 oktober 2014

Skin care routine

                    Door de jaren heen heb ik al heel wat problemen
                    gehad met mijn huid . En hier was maar een iemand
                    schuldig voor namelijk ... Ik . Als het over het reinigen
                    van mijn huid ging was ik zeer nonchalant .
                    In de ochtend had ik vaak te weinig tijd om mijn
                    gezicht te reinigen en in de avond was ik vaak te moe !
                    Maar toen kreeg ik meer en meer last van puistjes en
                    besloot ik om niet meer zo lui te zijn
                    en tijd/werk te maken van mijn skincare routine !



Iedereen heeft een andere huid dus niet iedereen gebruikt dezelfde
producten.Het is lang zoeken  naar de perfecte producten voor
jouw huid maar onthoudt wel dat het soms wat langer duurt
voor de huid om te wennen aan nieuwe producten dus geef het tijd !
wanneer je ze eindelijk gevonden hebt houd je eraan want het is
niet goed voor je huid om steeds te veranderen van producten .
De basis van een goede gezichtsverzorging
routine is 1) Reinigen 2) Lotion/tonic 3) hydratatie .
Als je last hebt van acne of andere huidaandoeningen is dit
natuurlijk niet genoeg maar het is wel een goede basis !



                                          1. Reinigen 

 Ik denk dat de meeste al wel gehoord hebben van het
 3 stappen plan van clinique. Dit is stap 1 de gezichtsreiniger .
 Het is een zachte vloeibare gezichtsreiniger die perfect is
voor je als je  een gevoelige huid hebt .


Het gaat lang mee en het heeft een handige applicator !


Sinds vorige jaar ben ik begonnen met mijn gezicht te reinigen
 met een borsteltje van the body shop . Het is makkelijker
om op deze manier mijn gezicht te reinigen en ik heb ook het
 gevoel dat een handmatige / automatische borstel je gezicht
veel beter reinigt .


                           the body shop-facial brush


                                     2. Tonic / Lotion


           De tweede stap ( van clinique ) is tonic .
           Ik doe de lotion op een watje en smeer
           het gelijkmatig uit op mijn gezicht .


                                            3. Hydratatie


Normaal gezien volgt nu de derde stap van 
clinique maar nadat ik er een slecht artikel
over had gelezen ben ik overgestapt naar
de moisturizer van rituals . Hij is wat aan 
de dure kant maar hij gaat héél lang mee 
en hij ruikt jummie !!!




Wat zijn jullie favoriete producten ?

Liefs Lin <3




1 opmerking: