maandag 29 augustus 2016

NYC Diary part I : Coney Island





Dit jaar werd mijn grootste droom werkelijkheid toen ik samen
met mijn familie op reis ging naar New York. Als klein meisje
had ik altijd al een liefde voor deze stad, die zo mooi werd afgebeeld
in de films. Dankzij sleepless in seatle en gossip girl werd die
liefde alleen nog maar groter. Toen mijn ouders vroegen waar
ik naartoe wou voor mijn 18de verjaardag, heb ik dus niet lang
moeten nadenken.


8 uur ... 8 uur vliegen!
Maar als je naar NY wilt moet je er wel wat voor 
over hebben. Ik ben nooit echt bang geweest 
om te vliegen, maar wel om neer te storten. 
Gelukkig ben ik altijd voorzien op stressvolle
situaties en heb ik altijd kalmeringsdruppels op zak.
Maar met de vele films,het slapen en het semi-lekker eten
op het vliegtuig was die gevreesde 8 uur snel voorbij.


Toen we na een vermoeiende reis eindelijk aankwamen
in ons appartementje in Brooklyn was ik opgelucht, 
excited en vermoeid tegelijkertijd. We installeerde ons
en gingen direct boodschappen doen. Toen we terugkwamen
begonnen we de jetlag toch wat te voelen en zijn we 
allemaal als een blok in slaap gevallen.


Omdat het zondag was ( en redelijk warm) besloten
we om het wat rustig aan te doen. We vertrokken die
ochtend heel vroeg om naar Coney Island te gaan.
Hoewel dit niet op onze verlanglijst stond, waren
we toch eens benieuwd naar deze plek.


Een must als je naar Coney Island gaat zijn de o-zo-bekende
hotdogs van Nathan's. Maar aangezien ik niet graag wacht
(en al zeker niet op eten) en er een enorme rij stond, besloot
ik dan maar om bij het kraam ernaast en corndog te gaan halen, 
en hij was GE-WEL-DIG. 

Om dan toch het maximum uit onze verre trip (45min) naar
Coney Island te halen besloten we om een ritje te maken
op de bekendste en niet te vergeten oudste achtbaan die
er daar te vinden was. De cyclone, het zag er een rustige 
en niet al te  ruige attractie uit maar na 3 sec
werd het zo wild dat ik vreesde voor mijn leven.
NEVER AGAIN!!


Als je zelf voor de eerste keer naar New York gaat is
Coney Island zeker geen aanrader maar ik ben toch
blij dat ik het een keertje heb kunnen meemaken.
(behalve de bijna dood ervaring op de cyclone ;) )

Liefs Lin ❤️

Geen opmerkingen:

Een reactie posten